אבא, אמא, שני ילדים מתוקים, בית יהודי חם. כל מי שהיה מסתכל עליהם מהצד היה אומר: “איזו משפחה מאושרת.” אבל אף אחד לא ידע מה באמת התרחש מאחורי הדלת הסגורה. כבר כמעט שנתיים שהבית הזה הפך לשדה קרב. הוא היה חוזר מהעבודה עייף ומתוסכל. היא הייתה מרגישה לבד, פגועה וחסרת ערך. כל שיחה קטנה הייתה הופכת לוויכוח. כל ויכוח היה הופך לצעקות. כל צעקה הייתה מסתיימת בשתיקה של ימים. הילדים התחילו להרגיש. הבן הפסיק לחייך. הבת שאלה בלחש: “אמא… אתם עומדים להתגרש?” הלב שלה היה נשבר כל פעם מחדש. בלילות, כשהילדים היו נרדמים, ישבה בסלון ובוכה בשקט כדי שאף אחד לא ישמע. הוא היה נכנס לחדר אחר וסוגר את הדלת. שני אנשים שאהבו אחד את השני פעם בכל הלב הפכו לזרים.
יום אחד זה התפוצץ. באמצע מריבה קשה במיוחד הוא הסתכל עליה ואמר: “I can’t do this anymore. העולם שלה נעצר. היא הרגישה כאילו מישהו תלש לה את הלב מהחזה. לא בגלל הכעס. לא בגלל העלבון. בגלל שהיא עדיין אהבה אותו. היא לא רצתה גט, להתחיל חיים חדשים. היא רק רצתה את המשפחה שלה בחזרה. באותו לילה היא לא ישנה. ישבה מול התמונות הישנות שלהם ובכתה. החתונה. הלידה הראשונה. הטיולים. החלומות. הכול עבר לה מול העיניים.
ואז חברה קרובה התקשרה אליה: “בלוס אנג’לס נמצא הרב מאיר מסלטי. לפני שאת מוותרת על הבית שלך… לכי לדבר איתו.” האמת? היא לא האמינה. היא כבר הייתה אצל יועצים ומטפלים. קראה ספרים. ניסתה הכול. אבל כשאדם טובע הוא נאחז גם בקש האחרון. הם קבעו פגישה. כאשר נכנסו אל הרב מאיר מסלטי. הרב הסתכל על שניהם ואמר: “לא באתם בגלל שאין אהבה. אתם באתם כי הכאב השתלט על האהבה.” שניהם קפאו. אף אחד לא סיפר לו כלום. הוא המשיך ואמר: “אני רואה פה שני אנשים פצועים. לא שני אנשים ששונאים אחד את השני.” ופתאום… התחילה לבכות. לא בכי קטן. בכי של שנים, של לילות. בכי של מי שהרגישה שאף אחד לא רואה אותה. ואז קרה משהו שהבעל לא ציפה לו. גם הוא התחיל לבכות. לראשונה אחרי שנים. הרב ישב איתם שעות. הקשיב, הדריך, התפלל עבורם. נתן להם כלים להתחיל מחדש. לא קסמים. לא הבטחות ריקות. עבודה אמיתית. אמונה. סבלנות. והמון תפילה.
בפעם הראשונה מזה שנים הם יצאו משם בלי לצעוק אחד על השני. בשקט. בדרך הביתה אף אחד לא דיבר אבל שניהם הבינו שיש עדיין משהו שנשאר. ניצוץ קטן שלא כבה. השבועות עברו. היו נפילות. היו רגעים קשים. אבל משהו השתנה. הם התחילו לדבר. להקשיב. לכבד. לחזור להיות צוות. ואז הגיע הרגע שאף אחד לא ישכח. ערב שבת. הילדים ישבו סביב השולחן. האבא קידש. האמא הסתכלה עליו. הילדים חייכו. ופתאום הבת הקטנה אמרה: “אמא… אני שמחה שאתם כבר לא רבים.” כל השולחן השתתק. האם התחילה לבכות. האב הוריד את הראש. כי באותו רגע הם הבינו כמה הילדים נשאו על הגב שלהם את הכאב. היום המשפחה הזאת עדיין יחד. לא בגלל שאין קשיים. אלא בגלל שהם בחרו להילחם על הבית שלהם.
לפעמים שלום בית לא מתחיל בזה שמישהו צודק. הוא מתחיל בזה שמישהו מחליט לא לוותר. ולפעמים, רגע אחד של הכוונה נכונה, תפילה אמיתית ולב שמוכן להתרכך יכול להציל משפחה שלמה. בלוס אנג’לס, הרב מאיר מסלטי זכה לראות לא מעט בתים שניצלו ברגע האחרון. מאחורי כל חיוך של משפחה יש סיפור שאף אחד לא מכיר. ולפעמים… כל מה שמשפחה צריכה הוא שמישהו יזכיר לה שהאהבה עדיין שם.


