במצבים של חוסר וודאות, כאשר דברים קורים לא כמו שאנחנו מקווים, בפרנסה, בבריאות ובאיזון הרגשי בחיינו, הנטייה הטבעית של רובנו היא לדאוג * עיקר העבודה הרוחנית שלנו היא בהגדלת הרצון שלנו לאור הבורא בזמנים בהם אנו לא מרגישים את האור * וודאות יוצרת ניסים, תבדקו את זה

המורה שלי קרן ברג עזבה את העולם בתשעה באב. קרן היא האישה אשר בזכותה מיליוני אנשים בעולם לומדים קבלה. למדתי ממנה אין ספור של לימודים לחיים, לא רק מהספרים וההרצאות הרבות אשר העבירה בכל רחבי העולם, אלא בעיקר דרך הדאגה, הסבלנות והאהבה ללא תנאי אשר היא העניקה לכל אדם אשר היא פגשה. אין לי את היכולת לתאר את ההשפעה של קרן על חיים של כל כך הרבה אנשים ברחבי העולם, ובתוכם אני ובני משפחתי, אשר זכינו לברכות עצומות בזכותה.
בסיום השבעה, מחשבות של דאגות ועצבות הציפו אותי ולכן החלטתי להקדיש את הטור הזה ללימוד הקבלי על איך לסלק פחדים וחרדות.
מה לעשות כשיש דאגות ופחדים?
במצבים של חוסר וודאות, כאשר דברים קורים לא כמו שאנחנו מקווים, בפרנסה, בבריאות ובאיזון הרגשי בחיינו, הנטייה הטבעית של רובנו היא לדאוג.
דאגה היא סוג של מחשבה אשר מנתקת אותנו מההווה וגורמת לנו לתחושה של לחץ אשר יכול להוביל מאוחר יותר, לפחדים וחרדות.
נכון, לעיתים, אנו נקלעים למצבים קשים אשר אין לנו את היכולת לראות איך הם ייפתרו. כאשר אדם מוצא את עצמו ללא מקור של פרנסה, בוודאי שיש לו סיבה טובה לדאגה.
לצערנו, באותם רגעים קשים, קשה לנו לראות את התמונה הגדולה ולהבין את הסיבה למה הכל קורה, אולם חכמת הקבלה מלמדת אותנו שגם במצבים הכי קשים האור של הבורא נמצא איתנו. קשה לנו לראות את האור, ולכן אנחנו דואגים ופוחדים, אולם האור נמצא איתנו תמיד. בכל רגע.
וודאות היא הכלי העוצמתי והחשוב ביותר בחיינו. אדם טוב, אשר נותן ועוזר לכולם כל הזמן, שוכח את הנתינה שלו כאשר הוא חווה משבר בחייו.
מדוע? מכיוון שבתקופות קשות הוא מתמלא בפחדים ודאגות ״והראש״ שלו כבר לא פנוי לתת לאחרים .
מדוע קורים דברים רעים לאנשים טובים?
ספר הזוהר מלמד, שהרע אף פעם לא מגיע מהבורא. הרע מגיע רק כאשר האדם מתרחק מאור הבורא ע״י התנהגות אנוכית ואז השגחת הבורא כביכול נעלמת.
יחד עם זאת במקרים רבים, משהו ״רע״ יכול לקרות גם לאנשים טובים ובעלי נתינה גדולה. מדוע?
המקובלים מלמדים שסיבת הרע ברוב המקרים היא על מנת לעזור לאדם לגדול.
אדם ללא הערכה עצמית יגרום לכך שיפטרו אותו מהעבודה על מנת ללמוד משהו חדש ולהעריך יותר את עצמו.
אדם עם חוסר התמדה, ימשוך לחייו קשיים אשר ילמדו אותו להתמיד ולסיים את מה שהוא התחיל.
אדם עם חוסר יכולת לבטא רגשות, ימשוך אנשים אשר יפגעו בו על מנת שהוא יוכל להתחבר לרגשות שלו.
לכל אתגר יש סיבה טובה ותמונה גדולה אשר באה אלינו מהאור על מנת שנוכל לקבל את הברכות אשר מיועדות לנו.
אדם שפוטר מעבודה עם משכורת גבוהה
תלמיד ממרכז הקבלה, אשר הגיע למצב שבו הכל הסתדר לו כמו שהוא רצה, זוגיות מוצלחת, ילדים טובים, מקום עבודה עם משכורת גבוהה, נכנס לחרדה כאשר הוא קיבל את שיחת הטלפון המבשרת לו שהוא לא יוכל להמשיך במקום עבודתו. התחושה הראשונית היתה של פחד, כעס, מחשבות של חוסר אונים, אך הוא החליט ליישם את מה שהוא למד בקורס קבלה 1, במרכז הקבלה, והתחיל להחדיר מחשבות של וודאות לראשו. ״האור של הבורא נמצא איתי ואני נמצא עם האור״. כאשר הוא רצה לישון, ראשו הוצף בדאגות על הפרנסה ועל בני משפחתו, אך הוא התאמץ להחדיר מחשבות של וודאות.
כעבור יומיים, הוא התחיל ליצור קשר עם קולגות וחברים, ובאחת מהשיחות הרבות שהוא עשה, הוא הצליח להתחבר עם מכר ותיק, שהציע לו להיכנס לשותפות בעסק אשר הקים. החיבור בינהם יצר שפע גדול של פרנסה , ובהסתכלות לאחור, הוא הבין שבזכות הוודאות שהיתה לו, כל המציאות שלו השתנתה לטובה.
חברה שבגדה עם החבר הכי טוב
סיפור אמיתי נוסף, הוא על בחור צעיר אשר גילה כי החברה שלו בגדה בו עם החבר הכי טוב שלו.
הכאב היה גדול יותר כאשר הוא ראה שהיא מפרסמת תמונות שלה ברשתות החברתיות, בהן היא נראית שמחה וממשיכה בחייה כאילו כלום לא קרה.
כיצד מתגברים על כאב שכזה? איך אפשר לחשוב שזה בא לעזור לו לגדול?
יש תרגיל אשר למדתי מהמורים שלי, הרב וקרן, אשר בו אנו מחליפים את שם האדם במילה אור. לדוגמה: ״נפגעתי מזה שהבוס שלי צעק עליי״, הופך ל״ נפגעתי מזה שהאור ( של הבורא) צעק עליי״ או: ״צעקתי על האור בחזרה״
״נכנסתי לפחד כאשר האור זימן אותי לשיחה והחלטתי להתעלם מהאור״ ( של הבורא), ״האור לא מעריך אותי ״ ועוד.
כתיבת המשפטים הללו על דף עוזרת לנו להבין שכל המצב נשלח אלינו ע״י האור, ואז ניתן להתחיל לראות את התמונה הגדולה.
כאשר אותו תלמיד החליף את השם של החברה שלו לשעבר במילה אור… פתאום הכל נכנס לפרופורציות, והדרמה נחלשה. כעבור זמן קצר הוא התחיל להבין שהאור מכוון אותו למערכת יחסים הרבה יותר טובה עם בת הזוג האמיתית שלו. מאותו רגע שהוא הפנים זאת, הוא יכל לקום כל בוקר בתחושה טובה יותר וכך הוא הכין את עצמו לזוגיות הטובה ביותר עבורו .
הכאב הגדול אשר נשלח אליו ע״י האור, הפך להיות כמקור לעוצמה וחיבור לאהבת אמת בחייו.
לשים תפוח בכל סלסלה
על מנת להבין טוב יותר את השפעת הדאגות עלינו, ניתן ללמוד מהמטאפורה על אותו אדם אשר עובד בחברה שמוכרת סלסלות של פירות, אשר תפקידו לשים תפוח בכל סלסלה. ישנו סרט נע עם כל הסלסלות, והוא מניח במהירות את התפוח בכל סלסלה.
כאשר הוא מגלה שהוא פיספס סלסלה, הוא כל כך דואג, ונכנס ללחץ, ותוך כדי כך, מגלה שהוא מפספס עוד המון סלסלות אשר עברו מבלי שהוא יכניס את התפוח לתוכן.
הדאגה והפחד על סלסילה אחת, גרם לו לפספס עוד המון סלסילות נוספות. כאשר אנו מפחדים ודואגים על מה יהיה, אנחנו מפספסים הזדמנויות בגדול.
שני סוגים של אורות
חכמת הקבלה מלמדת שאור הבורא מכיל את כל סוגי המילוי בצורה אין סופית.
לכל רצון שלנו יש כבר את המילוי אשר מוכן להיכנס לחיינו, אולם אנו ביקשנו לגלות את האור מתוך החושך, על מנת שנוכל להיות כמו הבורא.
למרות שאור הבורא הוא אחד ונמצא איתנו תמיד, אנו חווים בחיינו שני סוגי אורות: *אור נגלה( גילוי פנים) ואור נסתר (הסתר פנים)
*אור נגלה זה כאשר הכל טוב. אור נסתר זה כאשר יש קשיים, כאב ואתגרים.
הדרך היחידה לגלות את האור בזמנים של הסתר, היא ע״י החדרת וודאות מוחלטת מכיוון שהאור אף פעם לא נעלם. יש זמנים שאנו מרגישים את האור ויש זמנים שלא. עיקר העבודה הרוחנית שלנו, הוא בהגדלת הרצון שלנו לאור הבורא בזמנים בהם אנו לא מרגישים את האור. וודאות יוצרת ניסים.
וודאות זה לא אומר שהכל יקרה כמו שאני רוצה. וודאות זה לא אומר שאני לא מפחד/ת מכלום. וודאות זה לא אמונה, וודאות זה לא ״ יהיה בסדר״, זה הרבה יותר! וודאות זה לא רק לזמנים קשים, אלא משהו שאנו צריכים לתרגל בכל יום, מכיוון שזאת הדרך היחידה להפוך את החושך לאור בחיינו.
המורה שלי, קרן ברג, למרות שחוותה קשיים וכאב באופן קבוע, חייתה תמיד בשמחה וענווה מתוך הוודאות המוחלטת שהיתה לה באור.


