בלוס אנג'לס יש את רמות האוזון הגרועות ביותר בארה"ב והיא אחת מארבע מתוך חמש הערים המזוהמות ביותר שנמצאו בקליפורניה, על פי דו"ח של איגוד הריאות האמריקאי.
בעקבות לוס אנג'לס, דו"ח "מצב האוויר" לשנת 2024 מפרט את Visalia, Bakersfield ו-Fresno כאזורי המטרו עם הרמות הגרועות ביותר של אוזון, מזהם מזיק שנוצר כאשר אור השמש מגיב כימית עם תחמוצות חנקן ותרכובות אורגניות נדיפות המגיעות מהפליטות של מכוניות, תחנות כוח ובתי זיקוק, על פי הסוכנות להגנת הסביבה. התנועה בדרכים נחשבת לתורם מוביל למה שמכונה "אוזון רע", שעלול לפגוע בתאים חיים בריאות ולגרום לבעיות נשימה. אוזון רע נבדל מ"אוזון טוב", המופיע באופן טבעי באטמוספרה העליונה ומגן על בני אנוש מקרני ה-UV של השמש. ה-EPA קובע כי אוזון רע מזיק במיוחד ב"ימי שמש חמים".
הדו"ח מפרט גם ערים עם זיהום החלקיקים העדינים הגרוע ביותר לטווח הקצר ואלו עם הממוצע השנתי הגרוע ביותר של זיהום חלקיקים עדינים – בייקרספילד ניצבת בראש שתי הרשימות. בכל שלוש הרשימות למדידת איכות האוויר, ערי קליפורניה מהוות את רוב 10 הערים המובילות.
האוויר של LA ראה כמה שיפורים. הממוצע השנתי של זיהום חלקיקים עדינים ירד מהדוח "מצב האוויר" בשנה שעברה, והגיע לרמה הנמוכה ביותר עד כה. תושבי העיר נחשפו לרמות אוזון לא בריאות בממוצע 55 ימים בשנה פחות כעת מאשר בשנת 2000.
ובכל זאת, איגוד הריאות האמריקאי מציין גם כמה שינויים נוגעים בדוח החדש ביותר.: מאז השנה שעברה, חלה עלייה בולטת במספר האנשים המתגוררים במקומות עם איכות אוויר ירודה ברחבי היבשת, לפי הדו"ח החדש. לפי הערכות, 131.2 מיליון אנשים – כ-39% מהאנשים החיים בארה"ב – חיים במקומות עם ציונים נכשלים לרמות אוזון וזיהום חלקיקים עדינים.
"מדובר ב- 11.7 מיליון יותר אנשים הנושמים אוויר לא בריא בהשוואה לדוח של השנה שעברה", קובע איגוד הריאות האמריקאי.


