בקליפורניה ההנחיה תכלול את כל עובדי הרשויות וכשני מיליון עובדים במוסדות הבריאות * בשבועיים האחרונים עלה מספר הנדבקים ב-218% ומספר החולים שאושפזו בבתי החולים עלה ב-62%
הרשויות בקליפורניה ובעיר ניו יורק הודיעו השבוע שידרשו מכל עובדי הציבור בהן להתחסן נגד נגיף קורונה, או שייאלצו לעבור בדיקות שבועיות במקום זאת. ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו הודיע כי כל העובדים מטעם העירייה יידרשו להתחסן עד לאמצע ספטמבר, בהנחיה שכוללת מורים ושוטרים. אם לא יעשו זאת, עובדי הציבור ייאלצו לעבור בדיקות שבועיות. בקליפורניה ההנחיה תכלול את כל עובדי הרשויות וכשני מיליון עובדים במוסדות הבריאות הפרטיים, בהם עובדים בבתי אבות ובתי חולים. ההנחיה תיכנס לתוקף בחודש הבא.
הרשויות בקליפורניה פרסמו את ההנחיה בשיאו של גל הדבקה חדש. בשבועיים האחרונים עלה מספר הנדבקים ב-218% עם כ-6,400 מאומתים חדשים יום, ומספר החולים שאושפזו בבתי החולים עלה ב-62%. "אנחנו מותשים מהשפעות האמירות של גורמים בימין הקיצוני המפיצים מידע שגוי אודות החיסונים והשפעותיהם", אמר מושל קליפורניה, גאווין ניוסום. "אנחנו מותשים מהפוליטיזציה של המגפה הזו, שכוללת גם אמירות שהשוו את חובת עטיית המסכות לשואה. זה חסר כבוד ולא מוסרי, ויש לעצור את זה".
כחודש חלף מאז שהוסרו הגבלות הקורונה במדינה המערבית, ובשבועות האחרונים הושבה חובת עטיית מסכות בחללים סגורים במחוז לוס אנג'לס, גם עבור אנשים שחוסנו באופן מלא. התאגדות הברים בסן פרנסיסקו, המאגדת כמעט 500 בתי עסק, הודיעה כי חבריה יחזרו לדרוש מלקוחות להציג תעודות חיסון בכניסה, ומי שלא יציג תעודה כזו ייאלץ לקבל שירות בחללים פתוחים. במקביל, חלה גם עלייה במספר החיסונים שהוזרקו לציבור. בקליפורניה עלה בשבוע האחרון קצב ההתחסנות ב-16%. 77% מהתושבים המבוגרים במדינה התחסנו עד כה לפחות בחיסון אחד, אך מומחים מזהירים כי זה לא מספיק וקראו להגיע ולהתחסן. "רוב מקרי ההדבקה מתרחשים אצל אלו שלא התחסנו", הזהיר ג'ורג' רותפורד, אפידמיולוג מאוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו.


