מילה ברנר, בת ונכדה של שחקניות, הציגה סרט קצר ראשון שכתבה וביימה העוסק בתופעת הבריונות בבתי הספר • בגיל 18 היא כבר יודעת מה היא רוצה לעשות בחיים )במאית), להמשיך לשתף פעולה עם אחותה ג'ו'גו )שחקנית) ולייצג בכבוד את קבוצת הגיל שלה בתעשייה דור ה-- Gen Z ראיון קיץ
photography : Katerina Hung
hair & makeup : Marina Gastyan
בדרך לשדה התעופה LAX לטיסה שתיקח אותה לחופשה בספרד, צילצל הטלפון של מילה ברנר. היא הציצה במספר הלא מזוהה על הצג והיססה אם לענות. "זה בטח שיחת ספאם" היא אמרה לחברתה. אבל החברה לא היתה משוכנעת והאיצה בה לענות. "אז עניתי ועל הקו היה המארגן של פסטיבל סרטים אליו הגשתי את מועמדות הסרט הקצר שלי Not My Circus", נזכרת ברנר. "הוא אמר לי: מאוד אהבנו את הסרט שלך. אנחנו יודעים שהגשת אותו לפסטיבל הסרטים בקאלבר סיטי אבל נשמח גם להקרין אותו בפסטיבל הסרטים במרינה דל ריי אם זה בסדר מבחינתך".
ברנר, בת 18, היא שחקנית מילדותה ובימאית צעירה שזהו הסרט הראשון שכתבה וביימה. היא ריסנה את קריאות השמחה וענתה בנונשלנטיות: "בטח". בחודש שעבר הוקרן סרטה בפסטיבל ביחד עם סרטים קצרים אחרים. ברנר, שצילמה את הסרט לפני מספר חודשים כשהייתה עדיין בת 17 בלבד, הייתה הבימאית הצעירה ביותר בין המשתתפים. "השתתפתי בעבר כשחקנית בפסטיבלי סרטים אחרים, אבל הפעם זה היה שונה כי זה היה סרט שאני יצרתי מהתחלה ועד הסוף וזה היה מאוד מרגש".
מילה, בתה של השחקנית שירלי ברנר והאומן ברוס רובינשטיין, התחילה את קריירת המשחק שלה כילדה צעירה ועבדה עבור אולפני כמו CBS, ניקולודיאן, דיסני ואחרים ובתפקידי אורח בתוכניות כמו NCIS, ריי דונובן, MOM ועוד. אחד הפרוייקטים היותר בולטים שלה הוא סרט האנימציה "קלאוס" של נטפליקס, שהיה מועמד לפרס האוסקר וכן "כשמארני היתה שם" של סטודיו גיבל, שגם הוא היה מועמד לפרס האוסקר על סרט האנימציה הטוב ביותר.
לאחרונה היא גם השתתפה בצילומי הסרט "האיש במעיל השחור הארוך" בבימויו של סלבדור ליבטק בכיכובם של אלונה טל, דרמוט מלורני, ניל מקדונו, כריסטופר לויד ומארק איווניר בהפקה נוספת של לי ברודה. במרכז הסרט שהוא מותחן ומעין מערבון-מודרני, עומד רב ומשפחתו המנסה לפענח תעלומה. ברנר ביחד עם אחותה הצעירה ג'וג'ו ברנר, מגלמות את בנותיו של הרב (השחקן מארק פורנסטיין) ואשתו הרבנית (השחקנית אלונה טל).
איך היה לצלם את הסרט?
"זו היתה חוויה נהדרת. דבר ראשון נהנתי לעבוד עם לי ברודה. יש לי הערכה למה שהיא עושה בתעשיה ושהפיקה את הפרוייקט החשוב הזה. מאוד נהנתי גם לעבוד עם מארק פורנסטיין ודרמות' מלורני. אלונה טל הייתה כל כך נחמדה ועם חוש הומור ובאחת ההפסקות בצילומים הראתה לנו איך היא עוברת בין מבטאים ודיאלקטים בקלות. היא התייחסה אלי ואל ג'וג'ו אחותי בחמימות אמהית. כריסטופר לויד (הפרופסור מ"בחזרה לעתיד") היה כל כך נחמד וצנוע. כשהיינו בין הטייקים בשעה אחת בלילה דיברנו ובשיחה העלתי את המונח דור ה"ג'ן זי"( Gen Z) ואיך שיש לו סלנג משלו. לא היה לו מושג על מה אני מדברת והייתי צריכה להסביר לו מה זה אומר להגיד למשל: It’s cold AF. הוא חייך ואמר: הו, אוקיי, אני מבין".
זו פעם ראשונה שחותך ואת משחקות ביחד בסרט.
"כן, אבל זו לא הפעם הראשונה שאנחנו עובדות ביחד. אני תמיד מכינה אותה לקראת אודישנים ועובדת אתה על קריאת תסריטים אבל הפעם זה באמת היה מיוחד כי אנו משחקות אחיות ויהודיות אורתודוכסיות אז זה היה באמת מיוחד. זו, אגב, הסיבה מדוע המפיקה לי ברודה ביקשה שנעשה את האודישן לתפקידים האלו – בזכות העובדה שאנו אחיות".
בסרט שביימת, Not my Circus ג'וג'ו מגלמת גם את התפקיד הראשי, האם כתבת אותו במיוחד עבורה?
"בהחלט, חשבתי יש לי אחות שהיא שחקנית מוכשרת ואני רוצה לעבוד אתה. עבדתי עם אנטוניו שבס טרחו שהוא גם ה-DP (מנהל הצילום-א.א) שלי ואחד המפיקים של הסרט וחשבתי על מה אני יכולה לכתוב וכך עלה הרעיון לכתוב סרט נגד בריונות ואיך ילדים יכולים להתמודד עם זה. מאחר והבימאי ווס אנדרסון מהווה השראה עבורי, כתבתי סרט ב'וייב' שלו. הסרט הוא על צ'רלי שאמא שלה היתה ליצנית בקרקס אך היא נפטרה. מאז צ'רלי לובשת כל הזמן תחפושת של ליצן כי כך היא מרגישה שאמא שלה עדיין אתה. מבחוץ היא נראת עליזה ושמחה אבל היא מסתירה את הרגשות האמיתיים שלה, את העצבות שהיא מרגישה על מותה של אמה. הילדים בבית הספר לועגים לה על הלבוש שלה ויש רק ילד אחד שמתיידד אתה".
מדובר אמנם בסרט של פחות משש דקות, אבל גם סרט קצר יכול להיות מאוד יקר ומורכב; צריך ללהק שחקנים, למצוא לוקיישן, לארגן תלבושות, להביא צלם וכדו'. איך התארגנת על זה?
"היה לי מזל שקיבלתי עזרה מהרבה אנשים שהתנדבו להשתתף בסרט שלי. המנהלת שלי אפריל עזרה לי מאוד. היא מייצגת גם את השחקן בון סטייפלס אותו ליהקתי לתפקיד איתן, הוא נראה בדיוק כפי שדמיינתי את הילד בסרט. את אבי ג'וליה בראון אנחנו מכירות משיעורי ריקוד. מנהלת בית הספר שלי אלה, נידבה לנו את כיתת הלימוד ללוקיישן והתלמידים שהיו שחקני משנה וגם את הפארק שליד בית הספר. וכמובן ההורים שלי מאוד עזרו עם ההסעות וההכנות. כל התהליך מתחילת כתיבת הסרט ועד השלמתו לקח כשלושה חודשים. כדי למצוא את תחפושת הליצן, היינו צריכים לנסוע למספר חנויות תחפושות בשביל למצוא תחפושת ליצן שמח. משום מה כל החנויות מחזיקות תחפושות של ליצנים מפחידים או מהסרט IT אבל ליצן מסורתי שמח, אין יותר. אז הייתי צריכה לאלתר ולהרכיב בעצמי תחפושת. אני זוכרת שבדיוק נסענו לפרימיירה בניו יורק של הסרט 'הוקוס פוקוס 2' שאחותי מככבת בו והזמנתי כל מיני חלקים לתחפושת מאמזון, עברתי שוב על התסריט וערכתי אותו וכששבנו ללוס אנג'לס התחלתי לעבוד על הסרט".
זה מה שהיית רוצה לעשות בעתיד, להיות במאית?
"כן, זה החלום שלי. אני מתכוונת ללכת לבית ספר לקולנוע ומאוד גאה שיצא לי כבר להוציא את הסרט הראשון שלי כבמאית ולהשתתף בפסטיבל סרטים. למעשה, בימים אלו סיימתי לצלם פרוייקט חדש. וידיאו קליפ לשיר שאחותי הקליטה ויצא בקרוב. תנועות ה'טיימס אפ' ו'מי טו' יצרו פתח לנשים יוצרות, בימאיות ומפיקות. אני מאוד רוצה לשלב בין המשחק והבימוי והייתי שמחה לבנות קריירה כמו של אליזבת' בנקס וג'ודי פוסטר, שעשו את זה בהצלחה רבה, ולהמשיך ליצור סיפורים משמעותיים ומעוררי השראה".