תוכניות הלילה ברשתות האמריקאיות מחפשות את עתידן אחרי עשורים של הצלחה מסחררת
טרוור נואה עוזב בשנה הבאה את ה"דיילי שואו". ג'יימס קורדן, מנחה ה"לייט לייט שואו" של CBS, יעזוב גם הוא. TBC ביטלה השנה את "פול פרונטל עם סמנתה בי". מנהלי ABC שוקלים להעביר את "טונייט שואו" מהשעה 22:00, בה היא משודרת מזה שבעה עשורים, ל-22:30. כל אלו מביאים את ניו-יורק טיימס לשאול, מה צופן העתיד לתוכניות אירוח יוקרתיות אלו.
במשך עשרות שנים הן היו מקור הצלחה אדיר לרשתות: הוצאות ההפקה נמוכות והן סיפקו שעות רבות של תוכן. אבל עם שידורי הסטרימינג הגוברים והירידה בצפייה ובהכנסות מפרסום ברשתות הטלוויזיה, הן עלולות להצטרף לשורה הארוכה של השידורים הנפגעים מעולם הפנאי המשתנה, למרות ששירותי הסטרימינג עצמם לא הצליחו להיכנס לנישה זו. ההבדל הגדול: הצופים התאהבו בתוכניות הללו בין היתר משום שלא היה משהו אחר לראות באותן שעות; היום יש.
במקביל מנהלי NBC-יוניברסל דנים בעתידה של "לייט שואו עם סת' מאיירס" המשודרת כיום ב- 12:30 אחר חצות, כולל האפשרות של העברתה לשעה אחרת, הפחתת מספר העובדים והעברת לשירות הסטימינג "פיקוק" או לרשת MSNBC. הרשת עצמה אומרת כי בכל מקרה – תוכניתו של מאיירס ו"טונייט שואו עם ג'ימי פאלון" נשארות ב-NBC. כמה מן המפיקים הגיעו למסקנה, כי עלויות ההפקה – במיוחד של התוכניות המשודרות ב-00:30 – אינן כדאיות כאשר הרייטינג הולך ומצטמק. ההכנסות מן התוכניות יורדות: 253.6 מיליון דולר לארבע התוכניות המובילות במחצית הראשונה של השנה, ירידה של 16% לעומת אשתקד. ההכנסות מתוכניתו של מאיירס ירדו ב-23% ל-19 מיליון דולר. הרייטינג ירד בצורה כה חדה, עד שתוכנית הקומדיה "Gutfeld" של פוקס (המשודרת בלוס אנג׳לס ב-8:00 בערב), מושכת לעיתים קרובות יותר צופים מאשר ארבע תוכנית הלייט-נייט.
התוכניות אינן מצליחות להתאים את עצמן לעידן הסטרימינג. למונולוג הפתיחה, הסמל המסחרי שלהן, אין חיי מדף בספריות הסטרימינג משום שכל-כולו עוסק באקטואליה. נטפליקס ניסתה ליצור תוכניות כאלו בהנחייתם של צ'לסי הנדלר, מישל וולף וג'ואל מק'הייל – אך כולן בוטלו. הולו ניסתה תוכנית עם שרה סילברמן, שבוטלה לאחר 21 פרקים בלבד. אפל+ משדרת תוכנית עם ג'ון סטיוארט, שהתקשתה להתרומם בעונה הראשונה שלה.
שינוי נוסף: המנחים הנוכחיים אינם מעוניינים בחוזים לכל החיים. נואה אומר שהוא רוצה לעבור לפרק אחר בחייו; גם קורדן אמר שברצונו לראות מה עוד הוא יכול לעשות. בניגוד לענקי הדור הקודם – ג'וני קרסון, דיוויד לטרמן וחבריהם – למנחים הנוכחיים יש יותר חלופות מכפי שהיו לפני שני עשורים. קונאן או'בריאן, שהנחה לייט-שואו במשך קרוב לשלושה עשורים, ראה את מספרי הצופים יורדים מדי שנה לפני שעזב אשתקד את TBS. הוא מצליח מאוד בכיוון אחר לגמרי: פודקסטים, אותם מכר לאחרונה לחברת SiriusXM.
מצד שני, ג'ימי קימל האריך עד 2026 את החוזה שלו ב-ABC; סטיבן קולבר חתום עד סוף השנה הבאה; ג'ימי פאלון חידש את חוזהו בסוף 2020. עם זאת, התוכניות עשויות לקבל צורות חדשות. מנהלים ב-CBS אומרים שהתוכנית שתחליף את זו של קורדן לא תהיה העתק שלה. נשיא CBS, ג'ורג' צ'יקס, אמר לאחרונה, כי הוא שוקל "פורמט חילופי" לתוכנית; "אני לא חושב שרק נשים שם מנחה אחר". אין להוציא מכלל אפשרות שלבסוף יימצא פורמט הסטרימינג של תוכניות אלו, משהו בדומה לגרסה של אמזון ל"פוטבול יום חמישי".