משלמי המסים בקליפורניה יוכלו להגן על חלק גדול יותר מההכנסה שלהם מפני מיסים פדרליים בשנת 2027, בעוד שמשפחות עם ילדים עשויות להיות זכאיות לזיכויי מס גדולים יותר במסגרת התאמות אינפלציה שעליהן הכריז ביום חמישי שירות ההכנסות הפדרלי (IRS). השינויים כוללים גידול של 1,000 דולר בהנחה הסטנדרטית עבור זוגות נשואים המגישים הצהרה משותפת, הרחבה של זיכויי המס עבור ילדים, וספי הכנסה גבוהים יותר בכל שבע מדרגות המס הפדרליות. כמו כן, גדלות ההטבות לעובדים בעלי הכנסה נמוכה, להורים מאמצים ולעובדים המשתמשים בהטבות בריאות מסוימות במקום העבודה.
רשות המסים האמריקאית (IRS) הכריזה על התאמות לכמעט 70 סעיפים בקוד המס הפדרלי, במטרה למנוע מעליות שכר המונעות על ידי אינפלציה לדחוף את משלמי המסים למדרגות מס גבוהות יותר או לשחוק את ערכן של ההנחות והזיכויים.
השינויים חלים על שנת המס 2027, מה שאומר שמשלמי המסים לרוב לא יראו אותם באים לידי ביטוי בדוחות שלהם עד שיגישו אותם בשנת 2028. הם אינם משפיעים על דוחות המס הפדרליים לשנת 2026 שיוגשו בתחילת השנה הבאה, וגם לא על מערכת מס ההכנסה המדינתית הנפרדת של קליפורניה. סכום החיסכון האמיתי של משלמי המסים יהיה תלוי בהכנסתם, במעמד ההגשה שלהם ובזכאותם להנחות וזיכויים שונים.
להלן: מה שתושבי קליפורניה צריכים לדעת.
ההנחות הסטנדרטיות עולות
ההנחה הסטנדרטית (Standard Deduction), המפחיתה את ההכנסה החייבת במס ללא צורך בפירוט הוצאות מצד משלמי המסים, תגדל בכל קטגוריות ההגשה בשנת 2027.
הסכומים החדשים הם:
• זוגות נשואים המגישים הצהרה משותפת: 33,200 דולר, גידול של 1,000 דולר לעומת 2026.
• יחידים (רווקים): 16,600 דולר, גידול של 500 דולר.
• ראשי משפחה (Heads of households): 24,925 דולר, גידול של 775 דולר.
•זוגות נ שואים המגישים הצהרה נפרדת: 16,600 דולר, גידול של 500 דולר.
מבוגרים ותיקים זכאים ומשלמי מיסים עיוורים עשויים להיות זכאים להנחות נוספות.
זיכויים מוגדלים למשפחות ולעובדים
זיכוי המס הפדרלי המקסימלי לילדים יגדל ל-2,300 דולר לכל ילד זכאי, עלייה של 100 דולר לעומת 2026. החלק המקסימלי הניתן להחזר (Refundable portion) יעלה גם הוא ב-100 דולר, ל-1,800 דולר.
זיכויים הניתנים להחזר יכולים לספק כספים למשלמי מסים זכאים גם כאשר חבות המס הפדרלי שלהם ירדה לאפס, אם כי חלים מגבלות הכנסה ודרישות זכאות אחרות. זיכוי מס הכנסה לעבודה (Earned Income Tax Credit), המטיב עם עובדים בעלי הכנסה נמוכה ובינונית, גדל גם הוא.
עבור משלמי מסים זכאים עם שלושה ילדים זכאים או יותר, הזיכוי המקסימלי יעלה מ-8,231 דולר ל-8,496 דולר. זיכויים לעובדים עם פחות ילדים או ללא ילדים זכאים יגדלו גם הם, כאשר הסכום ייקבע על פי הכנסה, מעמד הגשה ונסיבות משפחתיות.
הטבות בריאות ותעסוקה גדלות
עובדים המשתמשים בחשבונות חיסכון גמישים לבריאות (Health FSAs) כדי לכסות הוצאות רפואיות זכאיות יוכלו להפריש יותר הכנסה לפני מס. תקרה ההפרשה השנתית תעלה מ-3,400 דולר ל-3,500 דולר, בעוד שיתרת ההעברה המקסימלית (Carryover) לתוכניות המאפשרות לגלגל כספים שלא נוצלו לשנה הבאה תעלה מ-680 דולר ל-700 דולר.
תקרת ההחרגה החודשית ממס פדרלי עבור הטבות תחבורה וחניה מסוימות שמספק המעסיק תגדל גם היא ב-10 דולר, ל-350 דולר.
מדרגות המס הפדרליות עולות
אף על פי ששבעה שיעורי מס ההכנסה הפדרלי נותרים ללא שינוי ברמה של 10%, 12%, 22%, 24%, 32%, 35% ו-37%, ספי ההכנסה הקובעים אילו שיעורים חלים יעלו בשנת 2027. במסגרת מערכת המס הפדרלית הפרוגרסיבית, רק חלק ההכנסה החייבת במס הנופל תחת מדרגה מסוימת כפוף לשיעור של אותה מדרגה. המעבר למדרגה גבוהה יותר אינו אומר שכל ההכנסה של משלם המסים ממוסה באחוז הגבוה. לפי לוחות מס ההכנסה לשנת 2027 של ה-IRS, המדרגות יהיו:
יחידים (Single filers):
• 10%: הכנסה חייבת עד 12,800 דולר.
• 12%: הכנסה חייבת מעל 12,800 ועד 52,025 דולר.
• 22%: הכנסה חייבת מעל 52,025 ועד 109,125 דולר.
• 24%: הכנסה חייבת מעל 109,125 ועד 208,325 דולר.
• 32%: הכנסה חייבת מעל 208,325 ועד 264,550 דולר.
• 35%: הכנסה חייבת מעל 264,550 ועד 661,375 דולר.
• 37%: הכנסה חייבת מעל 661,375 דולר.
זוגות נשואים המגישים הצהרה משותפת:
• 10%: הכנסה חייבת עד 25,600 דולר.
• 12%: הכנסה חייבת מעל 25,600 ועד 104,050 דולר.
• 22%: הכנסה חייבת מעל 104,050 ועד 218,250 דולר.
• 24%: הכנסה חייבת מעל 218,250 ועד 416,650 דולר.
• 32%: הכנסה חייבת מעל 416,650 ועד 529,100 דולר.
• 35%: הכנסה חייבת מעל 529,100 ועד 793,650 דולר.
• 37%: הכנסה חייבת מעל 793,650 דולר.
הספים הגבוהים יותר עשויים להפחית את מס ההכנסה הפדרלי עבור חלק ממשלמי המסים שהרווחים שלהם נותרו ללא שינוי, בהתאם לנסיבותיהם.
שינויי מס נוספים שכדאי להכיר
כמה התאמות נוספות ישפיעו על קבוצות מסוימות של משלמי מסים:
• אימוץ (Adoption): זיכוי המס הפדרלי המקסימלי לאימוץ עולה ל-18,250 דולר, כאשר עד 5,280 דולר מתוכו ניתן להחזר.
• מתנות (Gifts): החרגת מס המתנות הפדרלי השנתי עולה מ-19,000 ל-20,000 דולר לכל מקבל.
• עיזבונות (Estates): החרגת מס העיזבון הפדרלי עולה מ-15 מיליון דולר ל-15.48 מיליון דולר.
• עסקים קטנים: ניכוי סעיף 179 המקסימלי עבור ציוד ורכוש מזכים עולה ל-2.64 מיליון דולר, כפוף להגבלות החלות.
• אמריקאים העובדים בחו"ל: החרגת ההכנסה הזרה earned income exclusion עולה מ-132,900 ל-137,300 דולר.
לא כל סעיף משתנה. פטורים אישיים (Personal exemptions) נותרו על אפס, בעוד שספי ההכנסה עבור זיכוי הלמידה לכל החיים (Lifetime Learning Credit) נותרו ללא שינוי.
הרשימה המלאה של ההתאמות, כולל ספי הכנסה נוספים ודרישות זכאות, זמינה במסמך ה-IRS שנקרא
Revenue Procedure 2026-35



