משקיע הקריפטו ויליאם דופלסי, בן 32, הסגיר עצמו למשטרת ניו-יורק ונעצר בחשד למעורבות בחטיפה ובעינויים קשים של אזרח איטלקי בן 28, אשר הוחזק בכפייה בבית יוקרתי במנהטן. דופלסי הוא החשוד השני שנעצר בפרשה המזעזעת – ארבעה ימים לאחר מעצרו של ג'ון וולטז, בן 37, שותפו של דופלסי להשקעות בתחום המטבעות הדיגיטליים.
המשטרה מייחסת לדופלסי עבירות חמורות של חטיפה, תקיפה, כליאה בלתי חוקית והחזקת נשק. על-פי גרסת הקורבן, שהגיע לניו-יורק בתחילת החודש ונכלא בבית בשכונת סוהו, הוא עבר עינויים יומיומיים: הוכה באכזריות, קיבל זריקות סם מסוג קטמין, חובר לחוטי חשמל, הושפל, צולם עם אקדח צמוד לרקתו ומקטרת סמים בפיו – ואוים שיירצח אם לא ימסור את סיסמת הגישה לחשבון הביטקוין שלו.
הקורבן הצליח להימלט מהבית (ביום שישי שעבר) כשהוא חבול, יחף ומדמם, לאחר שהעמיד פני משתף פעולה. כאשר החשודים יצאו להביא את המחשב הנייד שבו שמורה הסיסמה, הוא נמלט לרחוב וקרא לעזרת פקח תנועה. בפשיטה משטרתית על הבית נמצאו: מסור, חוטי ברזל, קוקאין, משקפי ראיית לילה, אפוד מגן, תחמושת, ותמונות פולארויד מזעזעות של הקורבן. הוא פונה לבית החולים עם חתכים עמוקים בפניו, סימני קשירה על פרקי ידיו ופגיעות נוספות.
שני החשודים מזוהים ברשתות החברתיות כיזמים ואנשי עסקים בתחום הקריפטו. דופלסי מתואר כשותף-מייסד בקרן ההשקעות Pangea Blockchain Fund. המקרה עורר הדים נרחבים בעולם הקריפטו, על-רקע גל הולך וגובר של תקיפות נגד בעלי מטבעות דיגיטליים. באירוע נפרד בפריז החודש, אביו של יזם קריפטו נחטף ואצבעו נכרתה. במקרה נוסף בארה"ב, זוג הוכה ונחטף כחלק ממזימה נגד בנם – החשוד במעורבות בהונאת קריפטו של כ-240 מיליון דולר.
לפי דוח ה-FBI, בשנת 2024 נרשמו הפסדים של 16.6 מיליארד דולר מעבירות רשת – עלייה של 30% מהשנה הקודמת. גניבת מטבעות דיגיטליים הייתה סוג הפשיעה הנפוץ והנזק הכלכלי הגבוה ביותר – למעלה מ-6.5 מיליארד דולר.


