הקשר בין וודאות לבריאות האדם נמצא בכל כתבי המקובלים, ובעיקר בספר הזוהר, אשר גילה כבר לפני 2000 שנים כי בריאות טובה היא בעיקר תוצאה של מודעות.
בשבת הקרובה נקרא את פרשת פינחס אשר היתה ידועה למקובלים כפרשה החשובה ביותר בשנה לרפואה ולחיזוק מערכת החיסון. המורה שלי, הרב ברג לימד אותנו את והמודעות המיוחדת של הפרשה אשר רבי שמעון בר יוחאי גילה לפני כאלפיים שנים בספר הזוהר. הפרשה נקראת על שמו של פינחס בן אלעזר הכהן, נכדו של אהרון הכהן אשר פעל במסירות נפש על מנת למנוע מגיפה בקרב בני ישראל. ספר הזוהר מלמד כי פעולות של נתינה אשר נעשות מכל הלב מרפאות את הגוף וכאשר פינחס פעל בזמן שהמגיפה פרצה הוא לא חשב לרגע על עצמו אלא רק על להציל אחרים, לכן הפך באותם רגעים של מסירות נפש ונתינה בלי שום חשבון לצינור לאנרגייה של רפואה וחיי נצח. פינחס הכהן הפך להיות אליהו הנביא אשר חי לנצח ויכול לבקר ולעבור בין העולמות בלי שום הגבלות.
השורש הרוחני של אנרגיית המוות בעולם
״ויעמוד פינחס ויפלל ותעצר המגיפה, בגין לאגננא עלייהו דישראל.. פתח ואמר, אליהו רחימא דמלכא עלאה,חזא מ״ם מן מות טאס באוירא, חטף ליה, ושיתף לה עם ר״ח , דאיהו יצחק, ואיהו בחושבן פינחס… לבתר חזא ו׳ מן מות טס ברקיעא, חטף ליה, ושוי ליה ברמ״ח, ואשתלים רומ״ח, הדא הוא דכתיב , ויקח רומח בידו״ (ספר הזוהר, פרשת פינחס, פסוק ת״פ). פינחס ראה את האות מ״ם מרחפת מעל מחנה ישראל מלאה בדם וידע שהיא השורש הרוחני של אנרגיית המוות בעולם. בדומה למה שאנו רואים בסרטי מלחמת הכוכבים, פינחס עלה, חטף את האות מ״ם, צירף אותה לאותיות ר״ח והפך אותם לרמח- כח של רפואה לרמ״ח האיברים בגוף האדם. פינחס סילק את אנרגיית המוות משורשה, מה שהופך את פרשת פינחס לאור עצום של רפואה המסוגל לסלק את כל החסימות הרוחניות והגשמיות בחיינו.
ערוצים למשיכת אור הרפואה
ישנם כמה מקומות בפרשת פינחס אשר משמשים כערוצים למשיכת אור הרפואה:
1. ישנה אות י' קטנה מהרגיל בשם פינחס – האות יוד היא האות הקטנה ביותר באלף בית ובשם פינחס היא קטנה עוד יותר- הדבר מאפשר לנו ולצמצם את מודעות האגו ולהגדיל את אור הבורא בתוכנו.
2. במילה שלום (״הנני נותן לו את בריתי שלום״) ישנה אות ו' קטועה – זהו המקום היחידי בתורה אשר ישנה אות קטועה ותפקידה הוא לעזור לנו להעביר אור לכל המקומות בחיינו אשר בהם אנו צריכים אור של שלום.
3. רווח לבן אחרי המילה ״ מגפה״ – הדבר מאפשר לנו להכניס אור של רפואה ולסלק אנרגייה של מחלות משורשן.
4. במילה ״ משפטן״ ישנה נון סופית גדולה מהרגיל .האות נון מורה על נפילה ואילו כאן האות נון הסופית הגדולה יוצרת הגנה מפני נפילות רוחניות וגשמיות בחיינו.
שורש המחלה וריפויה
המילה ״ מחלה״ באה מהמילה חלל – מקום של חיסרון. שני אנשים יכולים לחוות את אותה המציאות, אחד יראה את הטוב ואת האור והשני יראה את הרע. המדענים יודעים היום לאמר כי הסיבה לרוב המחלות איננה מגיעה מהראש, אלא מהלב, מהרגשות, מתחושה של חוסר סיפוק. פירוש המילה בריא בארמית הוא וודאי. מכאן ניתן להבין מדוע ספר הזוהר, מדגיש כי השורש לבריאות האדם נמצא ביכולתו להיות בוודאות. חכמת הקבלה מלמדת אותנו, כי רוב המחלות מתחילות בתחושה של חוסר: חוסר סיפוק, חוסר הסכמה עם מה שקורה, לחץ ודאגות הנובעים גם הם מתחושה של חיסרון. הקשר בין וודאות לבריאות האדם נמצא בכל כתבי המקובלים, ובעיקר בספר הזוהר, שגילה כבר לפני 2000 שנים כי בריאות טובה היא בעיקר תוצאה של מודעות.
מהי הסיבה לחוסר סיפוק?
מדוע ישנה הנטייה לרבים לחוות חוסר סיפוק מהחיים? התשובה נמצאת בלימוד הבסיסי של חכמת הקבלה, כי המקור לכל סוגי המילוי, הוא אנרגיית האור. היכולת שלנו להיות שמחים מגיעה מאנרגיית השמחה אשר מקורה באור הבורא, היכולת של האדם להרגיש אהבה, מגיעה מאנרגיית האהבה אשר מקורה באור הבורא, היכולת של האדם להצליח מגיעה מאנרגיית השפע אשר מקורה באור הבורא ועוד.
כשם שלכל עץ יש שורשים, גזע, ענפים ועלים, כך בדיוק יש לנשמתנו. השורש של הנשמה הוא האור. הגזע, הענפים והעלים משולים לכל צורות החיים הקיימות. לכן, כאשר האדם מנתק את עצמו מהשורש – מהאור, בהתנהגות שהיא בהיפוך לאופי האור, בתחילת התהליך, לא רואים כלום, כמו עלה אשר נשר מהעץ, אשר נראה טרי וירוק ביום הראשון, אולם מתייבש ומת כעבור מספר ימים. בד״כ ניתוק מהאור, לא מתגלה לאדם, עד אשר מתגלה המחלה, המעבירה לו מסר על חוסר זרימה של אור הבורא. האר״י הקדוש כותב כי הערך המספרי של המילה חולה, שווה 49, ואילו הערך המיספרי של המילה בינה ( אור הבורא) שווה 50, דבר המלמד, כי הבעייה של החולה ( 49) היא חוסר באור.
הדם מחבר בין הגוף לנשמה
כאשר אדם וחוה נבראו, ניתנה להם האפשרות לחיות חיי נצח, אולם בהשפעת היצר הרע (הנחש) הם התפתו ובחרו לחיות במציאות של פירוד וסוף. השם אדם מכיל את המילה דם, ואת האות א׳. כאשר מסירים את האות א׳, נשארת המילה דם. הדם מחבר בין הגוף לנשמה, ומוליך את אור הבורא, לתוך כל חלקי הגוף השונים.
הסיבה לזרימת הדם הבלתי פוסקת בגופנו, נועדה להזכיר לכל חלקי הגוף, שהם חלק מהעץ אשר שורשיו הם אור הבורא. בתוך הדם יש כדוריות דם אדומות וכדוריות דם לבנות. הכדוריות האדומות מייצגות את הרצון לקבל, ואילו הכדוריות הלבנות מייצגות את הרצון לתת. כאשר מופיע זיהום בגוף, כדוריות הדם הלבנות מגיעות מייד על מנת להגן על הגוף מהשפעתו השלילית. אולם כאשר האדם מתנהג בצורה אנוכית ותגובתית, או נמצא בתחושה של חוסר, הדבר מחליש את כוחם של הכדוריות הלבנות, ולכן מערכת החיסון הפיסית והרוחנית של האדם נחלשת. לעומת זאת, אדם שחי בשמחה ומגדיל את מודעות האור ומודעות הנתינה בתוכו, יוכל להדוף יותר בקלות כל סוג של אנרגיות שליליות וע״י כך יחזק את מערכת החיסון שלו.
מתי הופיעה המחלה הראשונה?
ע״פ המסורת עד לתקופתו של יעקב אבינו לא היו קיימות מחלות. אדם אשר היה צריך למות, היה מתעטש ומת. יעקב אבינו ביקש מהבורא שייתן לאנשים זמן להיפרד מבני משפחותיהם, בטרם שיעזבו את העולם ומאז נוצרה המחלה, כסימן לאדם לפני שהוא נפטר. מכאן נובע המנהג לאמר ״ לבריאות״ כאשר אדם מתעטש, כיוון שהאנשים אשר חיו באותה תקופה, כל כך שמחו לראות את האדם נשאר בחיים, לאחר שהוא מתעטש, ולכן איחלו לו ״לבריאות״. תופעה זאת נמשכה, עד אשר חזקיהו מלך יהודה( שנת 727 לפנה״ס) חלה, והבין שהסיבה למחלתו נמצאת בצורת ההתנהגות שלו. חזקיה התחנן לבורא שירפא אותו ויראה לו דרך להשתנות. מכיוון שהתפלל מעומק ליבו, תפילתו נענתה, והוא קיבל זמן לעשות תשובה ונרפא. בעקבות תפילת חזקיה, נפתחו כל שערי הרפואה לעולם, וכל אדם, מקבל מאז הזדמנויות לשנות את המודעות וצורת ההתנהגות שלו ולהבריא.
לרפא את עצמך
לכל אחד מאיתנו, יש אפשרות לרפא את עצמו ואחרים, אם רק נשנה את המחשבות שלנו. המחלה הראשונה אשר התגלתה ביקום, היתה צרעת, מכיוון שהיא השורש לכל המחלות. המילה צרעת , מראה על ״ מוציא רע״, כלומר אדם אשר רואה מה לא בסדר בכל דבר ומדבר וחושב רע על כך. האגו יראה לנו בד״כ, כמה שאנו טובים, ושהסיבה לדברים הלא טובים שקורים לנו, היא חוסר צדק וכדו'. האמת היא שבמקום שבו אנו רואים מה הכי לא בסדר יכול לגלות עבורנו את האור הכי גדול. במצבים אשר נראים לנו כלא צודקים, מסתתרות הברכות הכי גדולות. אדם יכול לכעוס על מישהו, ובצדק, במשך שנים רבות, מבלי לדעת שהרגשות השליליים שלו, לא רק שיוצרים את המחלה חס ושלום, אלא גם מונעים ממנו לגדול רוחנית.
כלים קבליים לרפואה
1. קריאה יומית בספר הזוהר בפרשת פינחס המכילה אנרגיה של רפואה.
2. לראות את הטוב בכל דבר, להחדיר אנרגייה של שמחה בכל פעולה שאנו עושים במשך היום.
3. מדיטציה יומית לתיקון הנפש בשעות הבוקר המבוססת על החדרת אור לכל חלקי הגוף השונים (סוד אשר גילה האר״י הקדוש)
4. התנהגות של כבוד אנושי וחמלה כלפי כל אדם.
ניתן לפנות אליי לתיאום פגישה אישית או לשיחת טלפון לשאלות והכוונה כיצד להתחבר לאנרגיית הרפואה אשר זמינה עבורנו השבוע. שבת שלום, Avner.Madar@kabbalah.com , טל': 323-616-3270